1. خانه
  2. پادکست صوتی
  3. ترید با اخبار در فارکس یا نیوز ترید | پادکست
پادکست صوتی

ترید با اخبار در فارکس یا نیوز ترید | پادکست

فهرست عناوین این مطلب 1- شناخت اخبار مهم  بازار فارکس2- دسته بندی اخبار فارکس3- نقش اخبار در نوسانات بازار فارکس4- تحلیل اثر اخبار در بازار فارکس5- دسترسی سریع به اخبار تقویمی فارکس6- آموزش و تمرین7- مدیریت ریسک ترید در زمان اخبار مهم فارکس8- شناخت فرصت‌هانکته بسیار مهم و سود ساز…

اغلب اوقات همزمان با اخبار اقتصادی شاهد نوسانات زیادی در بازار فارکس هستیم، در اخبار نرخ بهره دلار ، NFP ، CPI و … نوسان سریعی در جفت ارزهای دلار و طلا رخ میدهد.
این حرکات قیمت شارپ همیشه برای عده ای از معامله گران بازار فارکس جذاب بوده است چرا که شما با ترید با اخبار در فارکس یا همان نیوز ترید میتوانید سودی جذابی و درعین حال سریع از بازار بگیرید. اما فراموش نکنید که ترید با اخبار یک تیغ دو لبه هست و اگر شما به تکنیک معاملاتی لازم برای نیوز ترید مسلط نباشید ممکن است در این حرکات سریع قیمت، بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید در دوره اموزشی ولوم تریدینگ در فارکس، بطور کامل توضیح داده ام که چگونه همانند معامله گران موسسات مالی ، معاملات لایو بازار را با استفاده از دیتا لول 2 تحلیل کنید و برای ترید در زمان اخبار فارکس آماده شوید.

با تسلط به سبک اردرفلو / ولوم تریدینگ ، شما نیازی به تحلیل فاندامنتال برای ترید با اخبار ندارید، زیرا این امکان در اختیار شما هست که با تحلیل معاملات لایو بازار با استفاده از دیتا لول2، برای نیوز ترید آماده شوید.

در پادکست شماره 4 موارد مهم وارزشمند فنی، روانشناسی و مدیریت سرمایه برای نیوز ترید را برای شما توضیح داده ام که امیدوارم در بهبود معاملات شما در ترید با اخبار مفید باشد.

 

ترید با اخبار فارکس
نیوز ترید با اخبار فارکس یا دیتای لول 2

در این مقاله، به بررسی 8 سرفصل مهم در ترید با اخبار در فارکس می‌پردازیم.

1- شناخت اخبار مهم  بازار فارکس

قبل از هر چیز، برای ترید با اخبار در فارکس باید با اخبار بازار و روابط سیستمی متغیرهای اقتصادی آشنا شوید. شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم و نرخ بهره، همگی از اخبار مهم بازار هستند که شناخت اولیه شما از درجه اهمیت این اخبار بر بازار بسیار مهم میباشد.

2- دسته بندی اخبار فارکس

باید بدانید که اخبار بازار می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند: اخبار پایه و اخبار فنی. اخبار پایه، شامل رویدادهای اقتصادی و سیاسی است، در حالی که اخبار فنی، شامل داده‌های آماری بازار و تحلیل‌های فنی است.

3- نقش اخبار در نوسانات بازار فارکس

اخبار اقتصادی می‌توانند تأثیر زیادی بر بازار فارکس داشته باشند. البته ممکن است اعلام یک خبر تقویمی در فارکس باعث نوسانات کوتاه مدت در بازار شود یا باتوجه به اهمیت این خبر در چشم اندازهای بانک ها و معامله گران ، باعث تغییر روندهای بلندمدت شود(نرخ بهره دلار و جلسات FOMC).

4- تحلیل اثر اخبار در بازار فارکس

تحلیل اثر اخبار در بازار، یکی از مهمترین چیزهایی است که هنگامی که شما به دنبال ترید با اخبار در فارکس هستید، باید تحلیل کنید که چگونه هر خبر می‌تواند تأثیر گذار بر بازار شما باشد. برای این کار، باید بتوانید داده‌های آماری و نمودارهای بازار را به‌درستی تفسیر کنید و تصمیمات خرید و فروش خود را بر اساس آن‌ها بگیرید.

5- دسترسی سریع به اخبار تقویمی فارکس

ترید با اخبار ، نیاز به دسترسی سریع به اطلاعات دارد. باید به‌روز باشید و از اخبار و رویدادهای جدید آگاهی داشته باشید. برای این کار، می‌توانید از سایت‌های خبری و مجلات مربوط به فارکس استفاده کنید.

6- آموزش و تمرین

ترید با اخبار در فارکس، نیازمند آموزش و تمرین است. باید با تحلیل داده‌ها و نمودارها آشنا شوید و توانایی تفسیر آن‌ها را داشته باشید. همچنین، می‌توانید با استفاده از حساب دمو، ترید با اخبار را تمرین کنید.

7- مدیریت ریسک ترید در زمان اخبار مهم فارکس

ترید با اخبار در فارکس، خطراتی همراه با خود دارد. برای مدیریت ریسک، باید به‌درستی برنامه‌ریزی شده و استراتژی خود را بر اساس شرایط بازار تغییر دهید.

فراموش نکنید که ترید بدون حد ضرر در زمان اخبار = قمار = ریسک از دست رفتن کل سرمایه حساب معاملاتی

8- شناخت فرصت‌ها

ترید با اخبار در فارکس، فرصت‌های بسیاری را به شما ارائه می‌دهد. برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها، باید با اخبار بازار آشنا باشید و توانایی تحلیل آن‌ها را داشته باشید.

نکته بسیار مهم و سود ساز

بسیاری از معامله گران برای نیوز ترید، تحلیل فاندامنتال را انتخاب میکنند.
اما بعنوان یک معامله گر بازار فارکس باید به این نکته آگاه باشید که برای تحلیل دقیق فاندامنتال شما به اطلاعاتی فراتر از تقویم اقتصادی نیاز دارید و این داده های اقتصادی بطور رایگان در اختیار معامله گران خرد نیست.
علاوه بر این، حتی درصورتی که شما دقیق ترین تحلیل فاندامنتال برای حرکت قیمت در موقع خبر را هم داشته باشید، دلیل اصلی حرکت قیمت تصمیمات پول های بزرگ بانک ها و موسسات است.

بنابرین هوشمندانه و دقیق ترین گزینه برای ترید با اخبار در فارکس، تحلیل معاملات بانک ها و شناسایی ردپای آنها برای نیوز ترید است.
در دوره پیشرفته اردرفلو (ولوم تریدینگ) شما با تحلیل دیتای لول 2 و شناسایی ردپای بانک ها در معاملات و ترید حرفه ای در زمان اخبار آشنا میشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید